e martë, 12 qershor 2007

Blok 4: Trendwatcher en Conceptontwikkelaar

Trendwatcher en conceptontwikkelaar

Het laatste , maar misschien wel het langste blok van het jaar. (Althans, zo voelde het voor de meeste studenten)
In dit blok gingen we aan de slag als trendwatcher en conceptontwikkelaar.E
r werd veel gevraagd van je eigen creativiteit, uitspattingen en ideeën

Het project

Het project bestond uit 3 delen:
- trendonderzoek
- conceptontwikkeling
- conceptlancering

In het eerste gedeelte gingen we huidige trends onderzoeken, trendpiramides maken en moesten we een eigen maxitrend uitkiezen.Er werd gekozen voor crossmedia als maxitrend.

Bij conceptontwikkeling werd er een eigen concept bedacht en uitgewerkt wat met de gekozen maxitrend, crossmedia, te maken had.
Het concept kreeg de naam Livetones mee.
Tijdens het concert van jou favoriete band of festival kan je goedkoop én van goede kwaliteit een ter plekke live opgenomen nummer van jou favoriete band downloaden.
Dit kan je dan vervolgens als ringtone op je telefoon gebruiken.Het concept maakt gebruik van bluetooth techniek.

Bij de derde stap van dit project, conceptlancering, hebben we een site gemaakt om zo Livetones te kunnen promoten en kunnen mensen hier informatie over Livetones vandaan halen.

Weblog

Op onze weblog is het hele verslag te vinden over het trendonderzoek, de conceptontwikkeling en de lancering:

http://trendwatcher07.awardspace.com/

Nuk ka komente: