e enjte, 14 qershor 2007

Portfolio blok 3

Wat wil ik (worden)?

Inleiding

In dit derde blok van het jaar kregen we een nieuwe studieloopbaanbegeleidster en kregen we een nieuwe groepenindeling voor de projecten. Dit pakte positief uit in de klas en bracht dan ook de nodige rust met zich mee.
Ook hadden we een persoonlijk gesprek met onze nieuwe slb-er.
Hierin moesten we over onszelf vertellen, hoe het er voor stond met school, onze keuzeactiviteit en waar onze ambities lagen.
In dit blok hebben we dan ook onderzoek verricht naar beroepsmogelijkheden, de drijfveren van mensen en gingen we onze eigen droombaan bepalen.

Ideale vacature / beroep

Voor mij is later werken bij een sport / activiteiten / sportvereniging toch wel mijn grote droom.
Wat dat betreft ben ik gek op alle sporten, ik volg ze dan ook allemaal, maar het allerliefste zou ik toch iets willen doen in de voetballerij, mijn favoriete sport.
Van je hobby je werk maken lijkt me het mooiste wat er is.
Bijvoorbeeld een functie bij een topvoetbalclub of de Nederlandse Koninklijke Voetbalbond.
Voetbal is namelijk volkssport nummer 1.
Nu is dit misschien wat raar om dit in verband te brengen met communicatie, maar toch is dit mogelijk.

Het is niet zozeer dat ik zelf wil sporten, maar bij zo’n vereniging of bond komt toch nog heel wat om de hoek kijken en moet er een hoop geregeld worden.
Zo moeten er bijvoorbeeld contacten worden gemaakt en aangehouden met andere landen, europees- en wereldkampioenschappen worden georganiseerd etc.

De KNVB is de grootste sportbond van Nederland en is verdeeld in de business units amateurvoetbal en betaald voetbal. In het bondsbureau in Zeist en in de zes districtskantoren werken bijna 500 medewerkers.
De kerntaken van de KNVB zijn het organiseren van competities en evenementen, de organisatie van het vertegenwoordigende voetbal (Nederlands elftal, Jong Oranje), het organiseren en ontwikkelen van de bedrijfstak voetbal en het participeren in maatschappelijke projecten.

De business unit amateurvoetbal heeft 1,1 miljoen leden en heeft het streven om in 2009 ongeveer 1,4 miljoen leden te hebben. Dat betekent dat nu al 1 op de 15 inwoners van Nederland lid is van de KNVB. Ieder weekeinde worden er ruim 30.000 wedstrijden gespeeld bij de 3.700 veldvoetbal- en futsalverenigingen en zijn er 7.350 scheidsrechters actief in het veld en de zaal.

De aandacht van de business unit betaald voetbal ligt de komende jaren voornamelijk op bekendheid geven aan de maatschappelijke bijdrage van het betaald voetbal, het optimaliseren van competitiestructuren, alle ruimte bieden aan talentontwikkeling en samen met de overheid zorgdragen voor de veiligheid.De KNVB profileert zich als een dienstverlenende organisatie die kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan en die slagvaardig inspeelt op wensen en behoeften. Andere specifieke kenmerken zijn ondernemend, pro-actief en communicatief gericht. De KNVB is een professionele en vitale organisatie, waar de verdere ontwikkeling van het voetbal gelijk opgaat met de ontplooiing van zijn medewerkers

Alle functies bij de KNVB hebben drie kerncompetenties die een combinatie zijn van het unieke specialisme van de KNVB en de menselijke bekwaamheden. Deze kerncompetenties zijn: klantgericht operen, professioneel handelen en plannen en organiseren.

Op dit moment zijn er functies bij de KNVB voor :

Medewerker ondersteuning wedstrijd zaken district West I
Districtscoach futsal Zuid I
Regiocoach district Zuid I
Regiocoach district Oost
Docent kaderopleidingen
Verenigingsbegeleider
Projectmedewerker begeleiding schooltrajecten

Curriculum Illusione

Naam : Désirée (D.H.M.M.) Tabben
Adres:******* **
Postcode: **** ** ********
telefoon: 0174 - ******
Mobiel: 06-********
e-mail: **** @ ****** .com
Geboren: 11 mei 1987 te Naaldwijk
Burgelijke staat: ongehuwd
Nationaliteit: Nederlandse

Opleidingen en kwalificaties:

Voetbalmanager / HBO Management
2016 - nu
KNVB, Zeist / Hogeschool van Amsterdam, Amsterdam

Spaans 2e graads (diploma)
2010 - 2011
Instituut Cervantes, Salamanca, Spanje

HBO Communicatie (diploma)
2006 - 2010
Hogeschool Inholland, Rotterdam

HAVO (diploma)
1999 - 2005
Interconfessionele Scholengemeenschap het Westland, Naaldwijk
Profiel Cultuur & Maatschappij
Profielvakken: duits1,2, management & organisatie, economie , geschiedenis, wiskunde, Culturele Kunstzinnige Vorming

Toetsenbordvaardigheid (certificaat)
2001
Studiecentrum Nederland, Naaldwijk

Bestuurslid (certificaat)
2001- 2004
Schoolkrant ISW, Naaldwijk
- Realiseren van de ‘Agenda’, schrijven over evenementen en uitgaansgelegenheden met thema-avonden in de omgeving. Ik was verantwoordelijk voor de indeling en het bedenken van onderwerpen.
- Medewerker rubriek Trends, nieuwste ontwikkelingen op gebieden als kleding,styling, telefoons. Zoeken naar producten, fotograferen, overleg met de vormgever.

Klassenvertegenwoordiger (certificaat)
2000 - 2004
Leerlingenraad ISW, Naaldwijk
- Het aangeven van klachten van medeleerlingen over problemen binnen de school, trachten daar oplossingen voor te bedenken en voor te leggen aan de directie.

Basisonderwijs
1991 - 1999
R.K. Basisschool Joannes te Naaldwijk


Werkervaring:

Communicatiedeskundige
2016 - nu
Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond, Zeist
· banden aanhouden met Spaanse voetbalbond
· persberichten schrijven
· connecties pers en Nederlands Elftal onderhouden
· persconferenties voorbereiden

PR-medewerkster
2015 - 2017
Zwembad Maesemunde, ‘s – Gravenzande
· Pr-acties bedenken en uitvoeren

Reclameadviseuse
2012 - 2013
Reclamebureau Flint, Naaldwijk

PR-medewerkster, onderzoeker
2010 - 2011
Engels Reclamebureau ‘Global Sponsors’, Madrid, Spanje
· waarde merknamen van voetbalclubs onderzoeken
· wereldwijde presentatie verzorgen in Dubai

Interesses en aanvullende informatie:

Hobby’s: voetballen, uitgaan, sociaal netwerken, muziek luisteren, lezen, bordspellen, reizen.

Individueel gesprek met Mw. Van Veldhoven

Donderdag 1 maart 2007 had ik een gesprek met de nieuwe SLB-coach van onze klas 1cod, Mevrouw van Veldhoven.

In dit korte gesprekje is onder andere besproken hoe met mijn voortgang staat.
Het tentamen Financieel Management had ik niet gehaald, maar daarvoor is in blok 3 nog een herkansing.
Ook moet ik nog Onderzoeksmethodiek en Onderzoeksvaardigheden herkansen, omdat ik in blok 2 geveld was door ziekte.

Positief was dat ik als enigste uit de klas de taaltoets heb gehaald, die naast het Bindend Studie Advies meetelt voor de overgang naar jaar 2.

Mijn keuzeactiviteit, klassenbegeleidster, verloopt goed.
Ik ben verantwoordelijk voor het feit dat vergaderingen, consulttijdstippen en powerpoints van leraren naar alle klasgenoten worden doorgemaild, zodat iedereen op de hoogte is.
Iedereen heeft mekaars e-mail adres zodat men mekaar kan bereiken voor projecten in groepsverband.

De thuissituatie is ook besproken. Persoonlijk gaat het wel redelijk. Ik heb vrij weinig steun aan mijn thuisfront en regel veel dingen zelfstandig. De kloof tussen mijn ouders en mij is in de loop der jaren ontstaan door verschillende dingen.
Daarnaast is een goede vriend van mij in februari overleden aan een hartaanval.
Dit gebeurde op de voetbaltraining, naast ons veld waar ik en mijn team altijd op trainen.
Dit te hebben zien gebeuren heeft een behoorlijke dreun achtergelaten.
Dat is ook de reden dat ik nu bij een maatschappelijk werkster zit.De gesprekken verlopen goed.

Nuk ka komente: